Grand Tour Timisoara-Arad Et. III

Am scris de atâtea ori despre circuitul de la Arad încât nu știu ce aș mai putea scrie fără să mă repet. Nici măcar starea de degradare care se agravează pe zi ce trece nu mai e o noutate.

Astfel am să încerc să abordez un subiect delicat și sensibil încercând totuși să rămân coerent și să nu pătez imaginea nimănui mai mult decât este ea deja pătată.

Banner_fin

Partener Sport & Outdoor Photography pentru acest eveniment

Și am să pornesc de la postarea de pe Facebook a unui domn implicat direct în motorsportul românesc atât ca sportiv cât și – până nu demult – ca membru în comisia de conducere a unui for ce organizează etape de VTM. Este vorba de domnul Catalin-Cedric Ghigea, iar postarea suna așa: ”Daca siglele alea doua (cea mai din stanga si cea mai din dreapta) apar pe afisul unui raliu important alaturi de sigla FIA, nu s-o putea sa incapa si la o masa de discutii?”.

Întrebarea este evident una retorică, iar răspunsul (la fel de evident) este unul simplu: ”Nu din proprie inițiativă deoarece la masă nu se așează sigle, ci oameni”. Oameni care se comportă ca doi copii încăpățânați ce țin cu dinții de o jucărie pe care nu vor nici în ruptul capului să o împartă și să se bucure împreună de ea. Unul are de partea sa istoria, iar celălalt s-a născut din dorința de evoluție și modernizare a jucăriei (daca a reușit sau nu, asta e o altă discuție). Acești copii sunt atât de încrâncenați în lupta lor pentru păstrarea jucăriei încât nu realizează că prin aceasta nu reușesc decât să stopeze evoluția și să umbrească istoria … și mai mult decât atât la un moment dat jucăria va ceda și se va rupe. Și atunci ce faci? O cârpești? Nu mai e la fel! Iei alta? Rămâi fără istorie…

Cred că v-ați dat cu toții seama deja că acești copii se numesc ACR și FRAS și că ”cearta” lor nu va înceta înainte de a se rupe jucăria decât dacă la un moment dat intervine unul din părinți pentru a aplana conflictul. Și nu, acel părinte nu trebuie să se comporte ca un arbitru și să spuna ”lasa-i lui jucăria, pentru că e mai mic”, sau ”ia-o tu că ești mai mare”, ci trebuie să le explice cât au de pierdut dacă vor continua așa și cât pot câștiga jucându-se împreună.

Poate că Ministerul Tineretului și Sportului e părintele potrivit pentru a-i invita pe oamenii din spatele siglelor la masa discuțiilor și cu o imparțialitate totală să medieze aceste discuții în așa fel încât la final să aibă de câștigat și ACR, și FRAS, și sportivii, și spectatorii, deci motorsportul românesc. Poate că sportivii, cei care au cel mai mult de pierdut de pe urma acestor conflicte, ar trebui să înceteze să arate cu degetul o federație sau alta și să se plângă pe la colțuri și în schimb ar face bine să strige cu toții: ”Tata lu’ ACR, mama lu’ FRAS, haideți să-i liniștiți că altfel o să rupă jucăria noastră!”.

De ce nu se pot ocupa unii de regionale, iar ceilalți de naționale … unii de concursuri de îndemânare și raliu clasic, iar ceilalți de viteză în coastă și raliu? De ce se ignoră și se încearcă stoparea unor astfel de concursuri precum cel din weekend-ul trecut de la Arad, când tocmai din rândul acestor concurenți se pot naște piloți de valoare? De ce se strigă pe Facebook că școala de pilotaj a lui X sau Y e în nu știu ce fel? De ce nu putem avea o alianță ACR-FRAS sau o federație ”FRACR” sau oricum s-ar numi?

PENTRU CĂ PĂRINȚII SUNT OCUPAȚI CU ALTCEVA !

La final, cu scuzele de rigoare că acest articol nu conține cuvintele clasice ”fum, adrenalină, motoare turate și mulți cai putere” și că aparent am deviat de la subiect, îi invit pe toți cei implicați în evenimentul de sâmbătă (și nu numai) să vizualizeze galeria foto de mai jos.

Leave a Reply