Tess Rally 45 Pro-X, prima etapă a Campionatului National de Raliuri Dunlop 2016. Etapa de la Braşov reprezintă în fiecare an ghiocelul sportului auto din România pentru că, pe bună dreptate, pasionaţii acestui sport consideră că iarna se încheie abia după ce a fost înmânată ultima cupă la festivitatea de premiere a acestei etape. Această primă etapă, pe lângă startul CNRD, a marcat şi introducerea a câtorva elemente noi precum campionatul de Rally 2, proba speciala Power Stage la finalul fiecărei etape etc.
Partener Sport & Outdoor Photography pentru acest eveniment
Dar cum ghiocelul nu prevesteşte întotdeauna doar soare şi vreme bună, norii de deasupra Braşovului erau cam încărcaţi de tot felul de nemulţumiri iscate inevitabil de noile reglementări şi nu numai. Dacă unele dintre acestea au fost expuse public cu ajutorul reţelelor de socializare, altele se discută mai mult sau mai puţin în şoaptă pe la colţuri şi până la urmă e firesc să fie aşa. E foarte normal ca unele idei noi sa fie lipsite de perfecţiune şi e absolut imposibil să fie toată lumea mulţumită. Important e să existe flexibilitate şi deschidere din partea Federaţiei la propunerile celor direct implicaţi, indiferent că aceştia sunt sportivi, mecanici, reprezentanţi media, sponsori sau spectatori pentru că aceştia reprezintă până la urmă echipajul ce face acest sport sa existe.
Am plecat spre Brașov însuflețit de entuziasm și cu cât mă apropiam mai tare, cu atât simțeam mai puternică emoția ce mă însoțește la fiecare etapă. Indiferent la cât de multe etape sunt martor, emoția e aceeași la fiecare și sincer să fiu nici n-aș vrea să fie altfel.
În prima zi am avut parte de o luptă frumoasă între Simone și Giri, aceștia fiind despărțiți la finalul zilei doar de o secundă, iar la celelalte clase deja se putea estima rezultatul chiar de pe marginea probelor, exceptând eventualele abandonuri.
Nu știu dacă din cauza trecerii la ora de vară sau datorită faptului că pentru credincioșii Catolici era sărbătoarea Paștelui … sau poate chiar pentru că spectatorii veniți din alte orașe au preferat să plece acasă sâmbătă seara, dar interesul spectatorilor pentru Power Stage-ul de duminică a fost surprinzător de scăzut. Oricum, din ce se discuta la fața locului și spectacolul de pe probă a fost sub nivelul celorlalți ani.
La final am plecat acasă cu întrebări. Oare bugetul necesar pentru echipajele înscrise la Rally 2 e chiar atât de mic dacă adunăm toate cheltuielile necesare de miercuri până duminică? Oare s-ar putea face pentru aceștia un plan orar mai compact? Oare pentru mine ca spectator merită să stau încă o noapte departe de casă pentru ca în ultima zi să pot vedea o singură probă? Chiar e real zvonul cum că echipajele care abordează virajele excesiv de spectaculos sunt amendate? Dacă e așa … cum și cine trege linia între excesiv și normal sau între reacție la o situație limită și dorința de a face spectacol? Toate acestea sunt doar câteva întrebări la care sper ca în viitorul apropiat federația să răspundă prin regulamente și măsuri care încurajează spectacolul, participarea cât mai multor echipaje și nu în ultimul rând prezența spectatorilor pe probe.