Nu mi-am ascuns niciodată afinitatea față de Cluj-Napoca și de fiecare dată vizitez acest oraș cu plăcere, iar etapa de aici o aștept întotdeauna cu mare nerăbdare. Nu a făcut excepție nici etapa de anul acesta, mai ales că lista de participanți a fost una cum de mult n-am mai văzut la un raliu de pe meleagurile mioritice și noul format al probei speciale Florești era pe cât de intrigant, pe atât de provocator.
Am plecat cu noaptea-n cap din Lugoj, cu planul bine făcut pentru prima zi și conștienți că vom avea de înfruntat vremea capricioasă și oboseala care se va acumula pe parcursul zilei. Pentru că … deși în general este ignorat atât de către federație cât și de către organizatori, fanul de motorsport din România face anumite sacrificii pentru a fi prezent pe marginea probelor. Nu-i ca la spectacol, că te instalezi pe scaun și aștepți ca artiștii să-și facă treaba, ci e nevoie de o adevărată strategie ce implică un plan orar, logistic, financiar și când crezi că totul este gata urmează găsirea locației ideale pe probă, ceea ce de multe ori înseamnă o misiune destul de dificilă.
De data asta nu m-am simțit ignorat nici din postura de spectator și nici din cea a fotografului, pentru că probele au fost gândite și pentru spectatori, jandarmii prezenți au fost conștienți că sunt acolo pentru a ajuta și nu pentru a-și etala autoritatea, iar organizatorul a pregătit pentru reprezentanții media un kit drăguț care transmitea indirect mesajul: ”Mulțumim că ai venit! Ne bucurăm că ești aici!”
Locația shakedown-ului a fost inspirat aleasă și pe langă faptul că acesta s-a desfășurat aproape de parcul de service și de sediul central al raliului, a și completat fișa postului pentru ”proba vedetă” a acestei etape: Florești. Din păcate tot la shakedown avea să se materializeze și primul abandon, iar Simone să devină marele absent al evenimentului.
Precum am spus mai devreme, PS1 Tarnița a aliniat la start o lista de echipaje din care lipseau Simone Tempestini/Marc Banca ceea ce a afectat considerabil lupta pentru vârful clasamentului general.
Totuși spectacolul de pe probe nu a lipsit, iar echipajele românești au făcut față cu brio afrontului echipajelor concurente în Tour European Rally.
După ploaia de pe Tarnița, ploaie care a contribuit serios la dezmorțirea simțurilor noastre afectate serios de cele peste 30 de ore nedormite, ziua întâi s-a încheiat pentru noi cu PS4 Florești noapte. Pe lângă faptul că această probă propunea un format inedit pentru spectatorul român, format ce presupunea o buclă închisă și existența a două sau chiar trei echipaje simultam pe probă, la spectacol a contribuit și întunericul, care a făcut misiunea tuturor mult mai dificilă.
Numărul mare de spectatori adunați pe toate cele 3 probe de pe Florești demonstrează încă o dată (împreuna cu PS Poiana de la Brașov) că nu neaparat Superspecialele, ci probele speciale adevărate aflate în apropierea oraselor au puterea de a atrage spectatori noi la etapele de raliu și îi ajută pe aceștia să înțeleagă mai bine fenomenul. Astfel omu’ care după o SS s-ar duce acasă convins că a vazut o etapă nereușită de drift, după o probă specială adevărată realizează poate faptul că raliul e altceva și va veni și a doua zi pe probe…și anul următor, etc.
Ziua a doua a însemnat intrarea în scenă și a echipajelor de la Rally 2, cei care au avut parte din nou de un program compact, nelipsind însă problemele și abandonurile tehnice.
Noi ne-am bucurat de cele două treceri pe Dângău și de profesionalismul jandarmilor care ne-au oferit tot suportul de care am avut nevoie și mai ales respect și vorbe bune.
În concluzie, aș suporta din nou fără nici o urmă de regret 36 de ore nedormite pentru încă o etapă ca cea de la Cluj.