Cel mai aşteptat şi totodată cel mai important eveniment automobilistic de anul acesta din România a trecut. Acum aşteptăm reacţiile … nu cele la cald (care au fost pozitive), ci reacţiile de după calculele finale adunând laolaltă toate cele bune și cele rele dintr-un raliu care mie mi-a plăcut mult.
Bineînţeles că am mers la Raliul Sibiului de anul acesta, nu puteam să lipsesc şi îl aşteptam de multă vreme … cam de când a apărut calendarul IRC 2012.
Chiar dacă n-am reuşit sa ajung la shakedown am vrut neăparat să văd startul festiv de joi seara. În consecinţă cu puţin înainte de ora 20:00 ne-am înfiinţat în Piaţa Mare pentru a face un tur al parcului de service. Aici toată lumea era “în priză”. Fanii îşi căutau preferaţii (se poate vedea că noi l-am gasit pe al nostru 😀 ), mecanicii faceau ultimele retuşuri, piloţii dădeau interviuri, stăteau la poze sau se plimbau prin mulţime, toată lumea venise acolo cu un scop, iar pentru că se apropia startul festiv şi nu o probă specială, atmosfera era una foarte destinsă.
Pentru că se apropia ora 21:00 ne-am mutat în Piaţa Mică, acolo unde urma să aibă loc startul festiv şi prezentarea concurenţilor.
Pentru ziua de vineri aveam programate două probe speciale pe zi, Crinţi I şi Crinţi II şi Şanta noapte, proba cea mai populară din programul raliului, fapt demonstrat de numărul mare de fani prezenţi şi chiar de comparaţia făcută de piloţii străini cu celebra Col de Turini.
Din păcate, Crinţi I s-a neutralizat datorită abandonului lui Dan Gîrtofan, maşina sa răsturnându-se şi blocând proba. Până la acest incident prin dreptul nostru trecuseră doar 8 echipaje din care 3 aveau pană restul parcurgând proba în regim de etapă.
Pe Crinţi II m-am confruntat cu aceeaşi problemă cu care s-au confruntat şi piloţii: praful care nu se dispersa deoarece în pădure erau momente în care vântul nici măcar nu adia. Au fost cazuri când a fost atât de mult praf încât am preferat nici să nu încerc să trag vreun cadru pentru că eram sigur că nu iese nimic!!
O altă surpriză neplăcută pentru noi a fost faptul că n-am mai ajuns pe Şanta noapte, deoarece Poliţia a restricţionat accesul către această probă datorită numărului foarte mare de spectatori. Gândindu-ne cum să salvăm seara, cea mai bună idee era să vizităm din nou parcul de service. Acolo am putut vedea cum atunci când echipajele se odihnesc, mănâncă sau dau interviuri, lupta cu secundele e continuată de mecanici, care într-un timp limitat sunt nevoiţi să remedieze cât mai multe din eventualele probleme sau defecţiuni apărute pe probe … iar la Sibiu cu siguranţă apar!
Seara a culminat cu momentul în care, îndreptându-ne spre ieşirea din piaţă, am mai trecut o dată pe lângă spaţiul destinat echipei lui Petter Solberg, iar acesta discuta cu echipa tehnică. Am aşteptat cuminţi până şedinţa s-a încheiat, ne-am luat doza de tupeu şi l-am rugat să se fotografieze cu noi. Ghici … n-a zis nu! 😀
Pentru ziua secundă ne-am planificat două treceri pe Gâtu Berbecului şi Super Speciala de final, astfel că, sâmbătă dimineaţa la ora 9 mă răcoream deja cu apa rece de munte ce curgea pe marginea traseului.
Datorită experienţei trăite în seara precedentă ne-am temut de faptul că nu vom ajunge la timp la Superspecială şi după prima trecere pe Gâtul Berbecului am scos maşina din tronsonul cu circulaţie închisă. Şi pentru că voiam să-l încurajăm pe Vali dupa problemele avute şi sa-i vedem si pe ceilalţi concurenţi mai îndeaproape am hotarât ca pe PS10 să stăm la start.
La Superspecială singurul lucru care mi-a lipsit a fost o instalaţie de sonorizare care să ne ajute să aflăm şi noi poziţiile ocupate de concurenţi si timpii obţinuţi. În rest … şi aceasta a avut mult spectacol, mulţi spectatori şi mult praf aşa cum îi stă bine unei etape de macadam!
Cu siguranţă vrem ca Sibiu Rally să rămână şi pe viitor în calendarul IRC pentru că nouă ne-a plăcut şi din declaraţiile piloţilor străini constat că şi lor le-a plăcut la noi! 🙂
Vali, As dori daca se poate si doresti sa dai pozele de la sibiu rally pentru a le posta pe http://www.erally.ro cu drepturi de autor asupra ta pe fiecare poza. Daca esti de acord, da-mi te rog un semn pe mail contact@erally.ro
Frumos!!
Super pozele.
Mulţam! 🙂
Super pozele, bravo!
Mulţumesc!